header image
Next Event

Dostlarımıza Masallar

Yaş: 4 yaş üstünde çocuklar için uygundur.

Etkinlik İçeriği: Çocuğun kendi anadilinden farklı diler olduğu, birbirimizle konuşarak iletişim kurduğumuz ve düşüncelerimizi konuşarak, çizerek ve boyayarak aktarabileceğimizi fark etmesini sağlayacak bir etkinlik tasarlanmıştır.

Sözcükler: Dil, masal, piktografi

Malzemeler: Resim kâğıdı (her boyutta kullanılabilir), renkli keçeli kalemler, pastel boya

Yöntem ve Teknikler: Anlatım, masal anlatımı, yaratıcı drama yöntemi, görsel tasarım (keçeli kalem ve pastel boya teknikleri)

Kazanımlar: 

Bilişsel Gelişim: 
1.    Nesne ve varlıkları gözlemler.
2.    Farklı dillerin varlığını bilir.

Dil Gelişimi: 
1.    Görsel materyalleri seslendirir.
2.    Dili iletişim aracılığıyla kullanır.

Sosyal – Duygusal Gelişim:

1.    Kendini konuşarak, çizerek, resim yaparak ifade eder.
2.    Kültürel miras nesnelerinin ve sanat eserinin değerini bilir.

Motor Gelişim: 
1.    Küçük kas kullanımını gerektiren hareketler yapar.
1.1.    Nesneleri yeni şekiller oluşturacak biçimde bir araya getirir.

Etkinliğe Hazırlık: Etkinlik en az iki kişi ile yapılmalıdır. Elleri birbirine vurarak İngilizce, Almanca, Fransızca vb. dillerde “seni seviyorum” diyerek etkinliğe başlanır. Böylece çocuk kendi anadilinden farklı dillerin de olduğunu fark eder.
Seni Seviyorum – I Love You – Ich Liebe Dich – Je T’aime
Çocuklara soru sorulur: “Hayvanların bir dili var mıdır?” Değişik hayvanlara ait sesler çıkarılır.

Sanal Sergi Ziyareti: 

Öğrencilere müze sanal tur ile gezdirilir. Ayrıca kayıp diller sergisi için hazırlanan film gösterilir.  

Öğretmen bildiği kısa bir masalı çocuklara anlatır. Sonra çocuktan bildiği bir masalı anlatması istenir. Ancak çocuk bu masalı sevdiği bir hayvana onun anlayacağı bir dille anlatmalıdır. (Masalın aralarında sevdiği havyan köpekse köpek, kedi ise kedi gibi ses çıkararak anlatmalıdır).

Piktografik yazılı taş tablet  
Öğrenciye piktografik yazılı tablet hakkında bilgi verilir. Burada görülen şekillerin çok çok önceleri yaşamış insanların düşüncelerini anlatmak için çizdikleri yazılar ve semboller olduğunu çocuğa anlatır. Bu tabletlerin o zamanki kitaplar olduğu söylenir. Bugünkü kitaplarla ilgili konuşulur.

Bugün kitaplar böyle taşlara yazılsa nasıl olur?

Bu kitap ağır mıdır?

Böyle bir kitabın olsa eve kaç kitap sığardı?

Böyle bir kitabın sığacağı kadar büyük bir kitaplık var mıdır?

Piktografi hakkında kısa bilgiye eğitimciler Eğlenceli Bilgiler Sayfamızdan ulaşabilirler.

Daha sonra çocuklara en sevdiği hayvana anlattığı masalı istediği şekilleri kullanarak A4 kağıdına çizmesi istenir. Çizilen resimler ve karakterler kesilerek aile ile birlikte bir kitap yapılır. Çocuklar bu kitaba seçtikleri hayvanın anlayacağını düşündükleri şekillerle ya da harflerle sevdiği hayvanın dilinde yazı yazarlar.

Ebeveyn aşağıdaki videoya uygun bir mini kitap yapar.

Sanal Sergi Ziyareti Sonrası Değerlendirme:
Çizilen, boyanan ve kitap şekline getirilen masal sınıftaki diğer öğrenciler ile paylaşılır. Çocuklar isterlerse kendi masallarını arkadaşlarına okurlar/anlatırlar.

Aile Katılımı: 
Aileler süreç boyunca çocuklara yardımcı olur, sergi turuna katılırlar. Etkinlik için A5 boyutunda 4 ya da daha fazla adet kâğıdı ortadan katlayarak mini bir kitap hazırlarlar ve etkinliğin çıktısı olan masalların çizilmesi ve anlatılması süreçlerinde çocuklara eşlik ederler ve kitabı çocuklarıyla birlikte hazırlarlar. Aileler için kolaylaştırıcı videolar kısmında kitap yapımı videosu bulunmaktadır.

Öneriler: 
Yetişkin müze sanal sayfasını etkinlik öncesinde açarak, ziyaret etmelidir. Etkinlik yapılmadan önce ortam yetişkin tarafından düzenlenmelidir. Resim kağıtları, keçeli kalemler ve pastel boyalar çocuklar için hazırlanmalıdır. Çalışma sonunda etrafı ve elleri temizlemek için ıslak mendil bulundurulmalıdır.

Kolaylaştırıcı videolar